annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

I fäders spår för framtids segrar

Publicerad 2012-05-15 12:46:00 i Allmänt,

Rubriken har jag använt förut, men den talar liksom för sig själv. Jag är i Mora (snarare i Vinäs) sedan i lördags. Faktum är att jag följde min faders spår en gång, men det enda det resulterade i var lerkladd på stöveln, och om det leder till någon framtida seger, det vet jag ärligt talat inte. Han verkade nöjd i alla fall där vi travade runt bland mossa och vindfällen med ett knallgult metallmåttband och just mätte.
"Vad är det du mäter" frågade jag en gång.
"Hur långt det är" blev svaret. Naturligtvis, att jag inte förstod det. Kommunikationen mellan mig själv och min far är som vanligt... bristande.
Men, imorgon byter jag Siljans hemtrakter mot storstadsbrus och umgänge med mina Apg-syskon. Det känns som att det är dags att åka när man kommer på sig själv med att ha Lantbrukets affärstidning, inre bilaga Begagnatbörsen för traktorer, som frukostlektyr.
Min tillvaro här skulle antagligen var mycket lättare om jag bara vore lite mer intresserad av kemiskt behandlade granplantors höjdtillväxt eller markberedning.

Kommentarer

Postat av: Mamma/Barbro

Publicerad 2012-05-19 10:28:47

Det är väl bara att konstatera att avståndet mellan dig och far är åtminstone 50 m - i alla fall i sinnevärlden. I tankevärlden är det förmodligen ännu längre.

Postat av: Maria

Publicerad 2012-05-23 15:25:12

Allt skulle vara roligt om man bara var lite mer lättroad...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela