annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

köpt lycka?

Publicerad 2009-04-14 21:39:10 i Allmänt,

Jag tror inte att pengar är en källa till verklig lycka. Däremot tvivlar jag inte en sekund på att en lagom tillgång kan öka välbefinnandet.
Dagens shoppngtur till Valbo resulterade i ett ganska stort hål i månadsbudgeten (men, tack pappa som gav mig busspengar och lite till!), MEN, i utbyte mot tidigare hårt förtjänade slantar (typ bajstorkning, matning mm) fick jag med mig en kudde, en glasburk (mm, IKEA), en klänning, en bikiniöverdel, ett par skor som jag egentligen inte alls behöver och ett par byxor hem. Stort tack till faster också, som snällt pröjsade skorna jag faktiskt behövde, bilresan och annat smått och gott. Att säga att jag blir bortskämd är en underdrift. (Vid ett tillfälle idag lovade jag att hon ska få komma och bo hos mig när jag hon blir gammal. Hoppas hon blir glömsk innan, möhöhö)

Jag saknar skolans gym. Puh.

Kommentarer

Postat av: Maria!

Publicerad 2009-04-16 16:01:41

mmm, nya saker :) Jag och Madde var i Jönköping igår och då inhandlade jag en ny leksak! YAY! Och så har jag köpt sex nya böcker (varav två faktikst är till skolan, jag lovet!). Men nu är jag bajsförkyld så böckerna kommer vara slut snart :(

Flärpar... hm, nepp, aldrig hört innan, men jag antar att det är din variant på slfvsar (jag är ju Växjöbo nu och där har man glömt bort att ta bort f:et innan v:et, så saker heter typ sifvans och... öh... kommer inte på något mer. Nåja, nu ska jag göra te till min ömma hals. Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela