annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

det blir nog ingen rubrik idag

Publicerad 2009-02-05 19:26:05 i Allmänt,

Idag har varit en synnerligen slapp dag. Temadagen spenderades på Boda Borg (mitt lag klarade hela 6 av 16 banor, heja!) Till lunch serverades den mycket näringsrika rätten grillad korv/soja korv med bröd och halloumiost. Gott, visst, men det var inte utan att jag saknade skolans salladsbuffé. Vitt mjöl, fett och socker mättar inte jättebra.
Resten av dagen har jag lallat runt i mjukiskläder, druckit te och läst. Alla tiders! Det är inte utan att jag funderar på om världen inte vore en bätte plats om alla gick runt i over-sizemjukisbyxor (just den här biten är mycket viktig; de får inte sitta tajt och ha nåt flashigt tryck på ändan! Då faller hela mjukiskänslan på en gång), hood-tröja/mysig kofta, och raggsockar. (Är du kvinna bör du dessutom komplettera med sport-bh för att få den rätta ledighets-känslan.) Samhället vore mycket mer avslappnat då.

Jag har även visat prov på mina kunskaper i matlagning. Mikrad vegetarisk burgare och mikrade wokgrönsaker. När jag kommer hem ska jag söka jobb som mästerkock på Höganloft. De kommer att tappa hakorna när jag svischar fram till mickrovågsugnen med en färdiglagad burgare på en tallrik. Sedan kommer de inte ge mig en lugn stund förrän jag utförligt förklarat hur jag fått till en sådan teknik och känsla för hur länge och på hur många watt denna gourmetmiddag tillagas. "Hemligt recept" svarar jag då, och toppar grönsakerna med sambal oelek av hemköps billigaste märke och lite timjan (samtidigt som Coldplay sjunger "it's only time" i bakgrunden och på så sätt säkrar dagens ordvits). Jag har ju mitt sommarjobb som i en liten ask.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela