annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Ajjemän

Publicerad 2010-12-14 20:55:43 i Allmänt,

Idag har vi haft tre prov. Imorgon har vi tre till. På torsdag slappnar vi av lite och har bara ett.

Jag är inte vad jag skulle kalla en ansvarsfull student just nu. Istället för att plugga har jag ikväll umgåtts med mina kompisar (nåja, jag skrev faktiskt tre meningar på två timmar...).
Jag föreställer mig litteraturproven som små monster med vassa tänder. Och det är helt och hållet mitt eget fel, jag vet. Vi har haft tid att plugga, men jag har nog aldrig varit så här dåligt förberedd innan.

I natt sov jag ungefär två timmar. Drömde totalt skruvade saker (tex att Pepe tagit bilen från Peru, att jag var tvungen att ordna en stor fest för min hyresvärd hemma på gården i Vinäs utan att pappa märkte något (men jag hade bara hundra kronor för att fixa allt), samt om sammansatt konditionalis och "tiempos de probabilidad").

Idag har min hals börjat göra ont igen. Joder (jag erkänner, jag använder "joder" tämligen ofta. Det är inget jag är stolt över, men... det fyller liksom sin funktion).

Det enda som jag så här spontant kan komma ihåg från litteraturen är att Shakespeare och Cervantes dog samma dag (23 april, 1616) (okej, jag kanske minns lite mer), men jag tror inte att jag kommer att ha någon nytta av det. Vad tror ni?

Nä, men det här känns väl bra, eller?

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-12-15 20:41:24

Säg inte det, det enda årtalet jag hade pluggat in till kristendomtentan idag var 1051 (och jag insåg precis att det var 1054, JODER! Hoppas han ser fel på min 1 och tycker det ser ut som en 4)... så det sket sig ju. I alla fall var det det enda årtalet som man var tvungen att skriva upp. Eh... nåja.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela