annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Barfota, randigt, nylon eller kalasbyxor?

Publicerad 2010-09-30 12:48:14 i Allmänt,

Dagens i-landsproblem:
Att skaffa en ny mailadress eller inte.
I fem och ett halvt år har jag och de mönstrade sockorna hängt ihop, men den senaste tiden har jag märkt att jag drar mig lite för att behöva kontakta andra än de närmast sörjande. Dessutom äger jag i dagsläget mest randiga strumpor (och ett okänt antal enfärgade svarta). Endast ett par rutiga återfinnes i min garderob.
Varför kunde jag inte vara lite mer förutseende den där sommardagen när det var dags att komma på en mailadress? Hur kunde jag i min fjortonåriga enfald undgå att inse att jag kanske inte alltid skulle vilja tala om för folk vad jag har (eller mer aktuellt, inte har) på fötterna?
Trots att det lockar antar jag att det inte kommer att kännas ett dugg lättare genom att skjuta upp problemet heller (följ med på studiebesök i Ankis hjärna: "Men åååh, vad jooobbigt. Jag gör det snart. Snart"). I värsta fall får jag väl ha dem parallellt under en invänjningtid... Se det som en bra anledning att rensa ur alla kontakter som man ändå aldrig hör av sig till (Mamma: "huvu bort" så att säga). Kanske lika bra att ta tag i det innan Spanien. Suck.

Som jag konstaterat tidigare, livet är hårt. Riktigt hårt.

Vad sa du? Packning? Jajaja. Det är på gång.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-09-30 16:48:38

Jag har fyra e-mail jag går in och tittar på dagligen (eller ja... min hotmail ser jag om jag har fått några mail när jag går in på msn, men jag får bara facebook-mail dit och ett och annat kedjebrev så jag struntar för det mesta i det). Men annars är det inte svårt att ha fyra, man surfar ju ändå på nätet hela tiden så då är det lätt att logga ut och logga in på nästa :)

Postat av: Mamma/Barbro

Publicerad 2010-09-30 20:45:41

Är det så enkelt att bli av med gamla bekanta? Huvu bort!

Maria:Du låter som en spindel - i nätet menar jag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela