annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

rubrikrubrikrubrikrubrik?

Publicerad 2010-09-27 15:39:37 i Allmänt,

Jo, men jag packar och städar faktiskt. Lite försiktigt så där, när jag tar en paus från läsningen, slösurfandet, eller någon annan mycket meningsfull syssla.
Ibland tvingas jag stanna upp och fråga mig själv den mycket avgörande frågan, hur många par strumpor är lagom många par strumpor? Ett badlakan och en liten handduk, eller bara ett badlakan? Mina vänner, ni ska veta att det är mycket viktiga saker mina hjärnceller brottas med dessa dagar. Tankarna av mer intellektuell karaktär sparar jag till alldeles för sent på natten, sitter uppe och skriver, och får på så sätt lite för lite sömn.

Under en paus i packandet fastnade jag bland mina flytta hemifrån-prylar. Och huvaligen, vad jag har prylar! Kastruller och knivset, temuggar till en halv by, handdukar, glasburkar, kaffekoppar, en köksvåg, tesilar, ugnsformar i olika storlekar, en karaff, grillbestick, tupperwareburkar, en bäddsoffa...! Listan fortsätter och fortsätter. Det enda som egentligen fattas är en lägenhet att stuva in alla pinaler i. Eller en villa..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela