annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

När fantasiflaggan är i topp blir det en rubrik som den här

Publicerad 2011-02-17 22:18:42 i Allmänt,

  Den maskulina halvan av fabrikörerna (som nog är en bättre benämning än "återleverantör") tog alldeles självmant kontakt med mig igår, och hans förslag var influensa, samt en uppmaning om att inte gå och dra med det för länge (vad menar han nu? Jag går väl aldrig och drar länge på saker? Spetälskan (dvs. massiv-skoskavet) förra våren varade ju trots allt bara en dryg månad, och höstens halsont väntade jag väl bara ut i 3,5 veckor med innan jag gjorde något åt det. Det är nästan snudd på personligt påhopp det här (och kan ett påhopp vara annat än personligt?)!).
 Ett litet framsteg är väl dock att jag inte velat gråta en enda gång idag, och det får väl ses som positivt. Istället har jag ont i ögongloberna (om jag vänder blicken lite för fort åt ett håll blir jag lite yrslig (ett ord som inte existerar enligt Norstedts Ord, vilket är dumt, eftersom det alldeles perfekt beskriver vad som händer innanför pannbenet, men inte är lika starkt som "yr"), det är spännande när man går bland mycket folk) och tänkt "nu svimmar jag!" ungefär 134,5 gånger (men hållt mig på benen varje gång tack och lov).
  Så här på kvällskvisten har jag dessutom hela 37,4 grader, vilket betyder att jag börjar komma upp i vad som kallas normal kroppstemperatur (även om jag aldrig träffat någon som faktiskt har 37,5). Intressant. Varmt.
  Mamma skulle antagligen ha sagt "men synd om dig är det inte", och det har hon nog banne mig rätt i.

 Och till sist, utan att ha något med ovanstående att göra, dagens roligaste citat (jag vet att det inte är snäll att skratta åt folk, men jag gör det på ett snällt sätt): "Hur vet man när det är minusgrader?"

Och dagens inlägg innehåller inte mindre än nio (9) parenteser. Det du.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-02-17 23:53:31

Har heller aldrig träffat någon som har 37.5 i normal kroppstemperatur. Jag har hört att 37 är den normala kroppstemperaturen, men så hög har jag bara när jag har tränat, har mens eller om jag är sjuk. Annars ligger jag på 36.3-4 något. Har varit nere på 35.3 en gång när jag hade suttit och pluggat länge. Tyckte nog det var kallt...

Postat av: Anki

Publicerad 2011-02-18 15:23:43

Det lägsta jag har varit nere på är 34,8 - det var KALLT!!! Annars ligger jag också runt 36-36,3. Men du vet väl hur det sägs, kalla händer, varmt hjärta? :)

Postat av: Maria

Publicerad 2011-02-18 16:15:15

Haha, men mina händer är sällan kalla nu för tiden. Är jag då kall i hjärtat? :S

Postat av: Lovisa

Publicerad 2011-02-23 18:00:45

Ha ha! Jag älskar dig Panki Puh!

Postat av: Anki

Publicerad 2011-02-23 18:31:01

Och jag dig, fin-kusin! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela