annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Världsrekord i kommunikation

Publicerad 2011-06-07 10:40:23 i Allmänt,

Häromdagen var det något friidrottsevenmang på tv:n (det hör ju iofs inte till ovanligheterna så här i sommartider), och precis när jag klev över vardagsrumströskeln nämnde de något om att någon varit i närheten av ett världsrekord. Som ni ser fanns det en del frågetecken att reda ut, varför jag (att jag ens brydde mig om att fråga är något som vi kan återvända till den dag Lisa är färdigutbildad) påbörjade ett meningsutbyte med mina medmänniskor här hemma, och dialogen utvecklade sig som följer:

Jag: Hur långt från världsrekordet var han?
Mamma: Jag lyssnade nog inte riktigt...
Jag: Mjo, jag frågade väl iofs Evald.
Evald: Vadå?
Jag: Hur långt från världsrekordet var han?
Evald: Ja, det är väl han den där Oliver.
Jag: Jo, men hur långt från världsrekordet var han?

Evald: Ja, det ligger väl på en 12:48 nånting?

Jag: Jo... Men de sa ju hur långt ifrån han var.

Evald: Jaha...

 

 

Ja, det är inte lätt när det är svårt. Nu drar jag till Stockholm. Tjoflöjt!

Kommentarer

Postat av: Mamma/Barbro

Publicerad 2011-06-07 14:08:18

Gillar din rubrik!!!

Postat av: Maria

Publicerad 2011-06-07 14:30:03

Ha så kul (ja... jag skrev kuk först...) i Stockholm!

Postat av: Anki

Publicerad 2011-06-08 18:27:08

Mamma: Tack och bock!

Maria: Tack! Mer kul än kuk. Och behöver jag ens säga vad jag främst är ute efter..?!?!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela