annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Det är så det ska va´ (klatsch)

Publicerad 2011-03-23 22:03:33 i Allmänt,

  De senaste två inläggen producerade ju minst sagt mycket smickrande kommentarer, tack för dem! :)
  Den här gången tänkte jag delge er min nya idé för att lösa det nuvarande hemlängtansproblemet och det kommande Spaniensaknadsproblemet, LÖSNINGEN helt enkelt.
  Vad sägs om att vi utrotar Smålansstenar, och helt enkelt sätter dit Spanien? Ser ni inte hur fint 26:an går ihop med E15? OK, synd för Smålandsstenarborna kan tyckas, men om man måste välja, Spanien - Smålandsstenar..? Jämför bara "Ey du, ska vi dra till Smålandsstenar?" med "Ska du med till Spanien i eftermiddag eller?". Svårt. Jättesvårt. Not.
  Ett alternativ vore förstås att utplåna Bottnaryd och istället placera Spanien där (för finns det egentligen någon som gillar Bottnaryd? Nej, precis.). Vi kanske kan ordna en folkomröstning om det. Jag menar, man får ju inte vara knusslig utan vara öppen för idéer och så, men tills vidare håller jag fast vid min grundtanke.

Jag tänker ungefär så här:



  Blir det inte hiskeligt långt till Ullared? kanske du undrar. Nej då. Tanken är ju liksom att kombinera Sverige och Spanien, en slags hybrid där det ena inte utesluter det andra (ja förutom just Sm.Stenar då, men något får man väl vara beredd att att offra. Här tänkte jag göra en referens till utilitarismen, men jag är tveksam till om det funkar...).
  Jag har inte riktigt klurat ut hur det ska gå till rent praktiskt med hela flytten och så (hela Spanien ska alltså förläggas till och få plats på Smålandsstenars yta), men det borde väl inte vara något problem egentligen? Jag menar, jag känner massor av folk som går någon slags ingenjörsutbildning, det borde väl inte vara någon match för dem? 
  Så, vad tror ni? Upp med en hand alla som är på!


  Och slutligen, till Google vill jag bara säga att när jag sökte på "Spanienkarta" så menade jag inte spanien karta. Verkligen inte.

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-03-24 02:09:24

Vilka krångliga idéer du har! För min del räcker det att vi klipper ut 26:an och all skog mellan Gislaved och Jönköping, och så föser vi de två orterna samman bara, men okej, att ha Spanien ett par mil bort skulle ju helt klart vara en bonus, det måste jag medge!

Postat av: Maria

Publicerad 2011-03-24 09:32:32

Okej, jag godkänner för då kommer det bli närmare till min kusin :)

Postat av: Mamma/Barbro

Publicerad 2011-03-24 21:19:51

Det rent praktiska/tekniska överlåter jag med glädje åt andra, men tanken är tilltalande. Har bara inte fattat hur det där med Ullared skulle lösas?!?

Postat av: Lovisa

Publicerad 2011-03-28 09:25:12

Om du fixar det nu blir det närmare till min kusin också. :-) Till Babho: Alltså, det kommer ju inte ta längre tid att köra igenom Spanien än att köra igenom nuvarande Smålandstenar (hur det ska gå till ska någon skicklig ingenjör få klura ut) så det kommer inte ta längre tid till Ullared. Dock kommer det att ta längre tid att komma in i och ut ur Ullared när Smålandstenars befolkning byts ut mot miljontals spanjoner för vilka Ullared ännu är helt exotiskt och spännande.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela