annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Ibland måste man prioritera

Publicerad 2011-03-10 15:43:39 i Allmänt,

 Idag på min promenix på väg hem från skolan fick jag syn på en ambulans som stod parkerad vid trottoaren, men med orangeljusen (ja, här i Spanien är blåljusen orangea - helt fel ju! Ungefär som i Norrland, där mellanmjölksförpackningarna är röda, och standardmjölkförpackningarna gröna. De har ju inte fattat nånting!) påslagna, något som brukar indikera brådska. Vid ratten satt chauffören, och hans kompanjon... stod på andra sidan trottoaren och spanade in juvelerarens skyltfönster! Det känns.... tryggt... Jag blir jättesugen på att bli akut sjuk.
Snacka om att dra mañana-mañana-mentaliteten till sin spets!
Viva España (men då får de nog allt sätta lite fart på ambulansförarna...)

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-03-11 10:05:04

Kollegan tittade inte in i butiken för att se om någon var i akut fara där inne då eller? ;)

Postat av: Anki

Publicerad 2011-03-12 12:21:20

Alltså, jag skulle ju inte satsa varken min vänstra eller högra hand på det, men nog såg det ut som att stod och kikade ner på smyckeutbudet och kliade sig i ett imaginärt skägg. Och jag kan väl tycka att det vore mer effektivt att gå in i butiken om man befarar att någon ligger och dör där inne istället för att stå utanför att spana.

Men vad vet jag, den spanska vården har kanske ett annat system :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela