annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

...på det femte smäller det!

Publicerad 2012-08-03 21:30:54 i Allmänt,

Tiden var mogen, beslutet fattat och så var plötsligt dagen kommen. Påsen noggrant packad kvällen innan, ändå glömdes schampot hemma.
Hela dagen på jobbet gruvade jag mig mer och mer i takt med att timmarna tickade förbi, medan tankar som "ytterst förnedrande" och "sinnessjukt tråkigt" figurerade.
Väl hemma igen tog ett slags förundrat välmående ändå över det principiella ogillandet. Och visst, inte var det särskilt underhållande, och det går så galet mycket långsammare än att jogga. Men ändå kan jag tänka mig att jag skulle kunna vänja mig vid att tycka om det, ungefär som jag vande mig vid och började tycka om att springa på löpband, trots att det egentligen är precis lika monotont och tråkigt.
Igår simmade jag alltså en kilometer - kaviarteorin behövde testas. Inte gick det särskilt fort inte, även om jag varvade en pensionär (vilket nog säger mer om hur långsamt hon simmade), och nog kände jga mig lite obekväm med att visa mig offentligt iförd enbart bikini. Ändå... om jag kanske skulle ta några längder efter styrketräningen imorgon?

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2012-08-09 21:58:07

Ja! Heja Anki :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela