annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Tiden emellan

Publicerad 2013-02-20 20:42:13 i

Som ni ser har jag inte riktigt kommit in i bloggandet igen och det blir lite långa pauser mellan gångerna… Dessutom är vårt internet ganska segt, så vill jag ha ett inlägg med bilder tar det sin lilla tid. Tiden rullar på väldigt fort, trots att jag kanske inte gör så mycket. Sedan jag bloggade senast har mamma varit här på besök, och då körde vi på effektivt turistande och klarade av de viktigaste "got to do in Barcelona" på bara två dagar, promenerade mycket (MYCKET), åt gott och pratade en massa (vore något annat att vänta av oss två?). Trevligt! Min moder är ett mycket bra resesällskap. Det har regnat för första gången på dagtid sedan vi kom hit, och då rörde det sig om ett sporadiskt duggregn. Ofta är det skönt med vinterjackan fortfarande, om man inte har för mycket under, men ibland åker vårjackan på, och vinterskorna står mest och samlar damm. Jag har plockat upp grammatikboken igen för att försöka väcka liv i det som borde finnas innanför skallbenet och kan inte låta bli att längta tillbaka till Salamanca. I fredags fick Ellen och jag en halvtimmeslång privatlektion i Spaniens historia av en man som vi ville dela ut ett traktat till utanför tunnelbanan. Spanjorer är lite så att de inte slutar när man väl låtit dem börja prata, och som väluppfostrade svenskar ville vi inte avbryta. Vi hade väl inte riktigt tänkt att han skulle hålla på så länge… Det har börjat komma en hermano till på morgonbönen vilket gör det hela lite mer dynamiskt, och i måndags pysslade vi och gjorde chokladbollar med barnen, succé. Tanterna fortsätter pyssla med sina pärlor, men ungdomsarbetet har runnit ut i sanden. Jag skulle ta en promenad, tappade bort mig i Barcelonas förort och fick mig en promenad på 1 timme och 45 minuter. Precis som när jag bodde i Salamanca är mina vardagsskor nu i ett sådant skick att det är litet äventyr varje gång man ska gå ut, men jag kan inte riktigt med att säga att det är att "live on the edge" eftersom kanten är så utsliten att den knappt finns. Men så länge det inte regnar gör det ju inget… Jaa…. Här hade jag tänkt ha en bild på ett blommande träd som pryder parken i närheten, men som sagt är det lite mer än vad vår uppkoppling klarar av.

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-02-20 23:42:46

Dina blogginlägg är i alla fall väl värda att vänta på! :)

Svar: Tack :)
annjoh.blogg.se

Postat av: Mamma/Barbro

Publicerad 2013-02-23 17:43:55

Kan bara hålla med Hanna!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela