annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Öppet brev till Barnen i Afrika

Publicerad 2013-06-11 12:51:28 i

Kära barn.
Vi sägs ofta att vi ska tänka på er, med en underton som får oss förstå att det är lite synd om er. Förvisso finns det kanske något sanningsenligt i det uttalandet, men jag skulle vilja upplysa er om att vi här i Sverige, ett så kallat I-land, inte heller har det så lätt alla gånger. Vi har också saker som vi brottas med. I skrivande stund sitter jag till exempel iklämd i ett par hemskans tighta jeans som jag funderar på om jag ska köpa av en kompis eller ej. De sitter för all del snyggt över ben och häck, men i midjan stramar de åt och tidigare stunder då jag inte funderat på muffinsmidja gör sig påminda. Är det värt att ge över en dagslön för det?
Som ni ser, livet är inte alltid en dans på rosor här i norr heller, vår vardag är full av komplicerade ställningstaganden och I-landsproblem faktiskt.
Nu vet ni. 
 
Mvh,
Ironi-Anki i tighta brallor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela