annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

dan före dan

Publicerad 2008-12-23 18:13:22 i Allmänt,

Jag uppehåller mig för tillfället strax utanför Umeå (ingenmanslandet Lantvallsfjärden) för att fira jul med min moder med man och deras del av släkten (som dock inte är min släkt, i alla fall inte om man ska vara biologiskt petig).
Igår verkade min musikaliska sida stå på stand-by, och både fiolen och klarinetten(det är väl ganska förståeligt iofs) bestämde sig för att motarbeta mig. Jag surade.

Idag plockade jag fram min kreativa sida (jag har inte ens rört fiolen eller blåsinstrumentet, man vill ju inte bli besviken två dagar i rad...), och bakade pepparkakor som jag sedan dekorerade med kristyr och sockersilverkulor. En stunds stickning avverkades också. Jag känner mig så pysslig.

Imorgon är det julafton, men min julkänsla som jag hade för några veckor sedan (när Ås fortfarande såg ut som ett vykort) tycks ha gått och gömt sig. Den hinner kanske infinna sig igen till imorgon, annars får jag väl försöka överleva i alla fall.

Vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela