annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

det är inte alltid så lätt...

Publicerad 2008-12-01 23:13:02 i Allmänt,

Det finns dagar när man är tankspridd, och så finns det dagar när man inte tänker alls. Idag skulle jag ha tagit bussen tillbaka till Östersund, om det var så att jag visst skillnaden mellan söndag och måndag. Eftersom jag uppenbarligen inte har lärt mig hur en busstidstabell fungerar stannar jag en natt till i Vinäs, och tar den tidiga bussen imorgon.

Istället för att åka genom mörka skogar, luftade jag Tinas reflexväst på en promenad genom byn. Snön singlade ner, ljusstakarna lyste genom fönstrena på de röda stugorna, Coldplay spelade i mina öron och det var lagom kallt. Perfekt! Julstämning så till den milda grad!
Jag kom att tänka på att Vinäs alltid är det ställe som jag återvänder till, där allt är som det alltid har varit (ja, det finns elektricitet, det är inte så jag menar); det är här man vänder på dygnet, blir bortskämd av fastrarna, äter för mycket (och onyttigt) osv. Det är ganska tryggt på ett sätt. Medan jag slits mellan Gislaved och Östersund finns denna lilla by i Dalarnas skogar där. Nice (engelska för trevligt, inte en syftning på staden på franska rivieran).

Det verkar som om fantasin sviker mig ikväll också. Tre stycken känns bra, som en helhet på nåt sätt... Jag får arbeta lite mer på mitt bloggande kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela