annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

ensam hemma

Publicerad 2008-12-30 20:55:00 i Allmänt,

Det verkar som att det finns en del saker som man aldrig lär sig; de raderas liksom ut ur minnet från gång till gång. Idag har jag varit ensam hemma, och lite busigt nog har jag bara ätit smörgåsar och lite müsli (ja, ett äpple också, det är ju viktigt med c-vitamin...). Egentligen beror det nog inte så mycket på busighet, utan snarare lathet, samt att jag aldrig varit tillräckligt hungrig för att laga ordentlig mat. Jag ska dock skärpa mig i morgon.
Meen, för att knyta an till inledningen... Hur kommer det sig att jag glömmer bort att min mage inte tycker om att bara äta ostmackor? Det är ju inte första gången jag alldeles för sent upptäcker att jag får ont i magen och blir uppsvälld. Hur många gånger krävs det att man upprepar nånting innan hjärnan reagerar och säger till i förväg?
(Jag chansar på att nästa gång jag har en äsch-jag-tar-en-macka-dag blir nån gång på en helg efter jullovet...


Min lathet idag har påverkat mig även på så sätt att jag inte satt i linserna. Fördelen med det är att jag inte behöver ta ut dem innan jag går och lägger mig. Det gäller att ha en positiv inställning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela