annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

dåligt blås i Ås...

Publicerad 2008-12-09 10:15:10 i Allmänt,

Igår begav jag mig till staden för att inhandla en ny A-sträng. Svindyrt! 125 kronor för lite stål och aluminium..! Jag sparade i alla fall in 10 kr på att få åka in med min lärare. Minsann!
Kom att tänka på första gången jag skulle ringa ner till Malmö och beställa strängar själv...
"Fiolbyggare Nilsson"
"Ja, hej, jag skulle vilja beställa nya fiolsträngar"
"Jaha, och vilken sort har du nu?"
"Iiingen aning"
"Okej, men hur ser de ut?"
Vad då hur ser de ut?!?!
"
Öh..."  tänk tänk! Avlånga är knappast något bra svar...
"Ja, alltså, vilken färg har de?"
Ännu mer förvirring! FÄRG?
"silverfärgade..?"
"Haha, nej, jag menar på tråden. Är de gröna, eller randiga, eller...?"
"Jahaa..."
Ett sånt där tillfälle då man känner sig mycket intelligent.

Igår fick jag prova Hannas klarinett. Det finns ju ingen logik med blåsinstrument! Dagens mål är i alla fall att öka mitt tonregister till två toner. Hoppla..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela