annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

musik!

Publicerad 2008-12-30 14:57:59 i Allmänt,

Idag hade jag (efter frukost hos lisa kl 12...) tänkt söka lyckan på musikskolan för att se om det fanns någon där som vilje hjälpa mig med min fiol. Innan jag traskade fick jag dock för mig att försöka själv (om än väldigt försiktigt) en gång till, och tro det eller ej, men fiolen bråkade inte alls! Jag kunde stämma upp min E-sträng utan problem eller läskiga knakningar! Lycka! Fiolen, välkommen tillbaka!

Jag har också försökt tämja Hannas klarinett en stund. Jag vet att jag har sagt det förut, men blåsinstrument är så konstiga! Plöstligt försvinner tonen, trots att jag står där och blåser och flåsar för allt vad jag är värd! Fattar inte hur barn förväntas kunna spela... Skitsvårt ju! Och notuppteckningen gör ju inte saken bätte heller... Enligt min lärare Jens (som borde veta vad han pratar om eftersom han är saxofonist) så är det tradition att man noterar en ton upp... Det som låter som F när man spelar(inga klaffar/knappar täckta) är alltså ett G när man läser noter... helt värdelöst! Det är ju som att lära sig läsa, men att A egentligen är B osv. Varför har man en sådan korkad tradition! efu ös kv cbsb f-swjssbme! (det här är en liten rebus, men Ö-et ställde till det...)

Nu ska jag städa lite (hur lyckas jag stöka ner så mycket på så kort tid?!) och sedan försöka ragga upp nån som vill låna ut en bil och en cykel till mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela