annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

socker

Publicerad 2008-12-11 22:16:13 i Allmänt,

Häromdagen tänkte jag vara lite nyttig och bestämde mig för att jag inte ska äta godis fram till jul. Någonstans i beslutstagandet måste det ha blivit kortslutning i min hjärna som fått den att helt omtolka budskapet till "ät godis varje dag". Dagen började ganska bra, men på eftermiddagen var det julpyssel, och det innebar både lussebulle, pepparkakor och julgodis... Pfuh!

Idag är det rena värmeböljan i Jämtland, bara ca -7 grader att jämföra med gårdagens -21 (när jag ringde hem till mamma var det precis 0 grader i Gislaved...). Det snöade lite ikväll när jag var ute och joggade... Ett stilla glitter bara. Jag vet inte, har jag någonsin nämnt att det är vackert här?^^  Det är som att Jämtland anstränger sig för att jag ska få ut det bästa av mitt år här.

Snöplogen körde förbi mig när jag gick iväg till frukosten tio över åtta. Helt klart en lämpligare tid än fem på morgonen...

Idag inledde vi folkmusiken med paus. Göttans..! Att flytta in soffan i köket är verkligen en av Hannas och mina bättre idéer. (När jag tänker efter var det nog Hannas idé helt och hållet... Jag råkade bara befinna mig i närhten vid genomförandet...)

Timman är sen, och det är dags att bege sig tillbaka till internatet. Imorgon är det lucia på skolan... Mmmm! Jag läste en krönika av nån på Östersundsposten som tyckte att man skulle avskaffa lucia... Galning! Jag blev nästan upprörd på riktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela