annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

tomt

Publicerad 2008-12-21 18:56:39 i Allmänt,

Det är en lite märklig känsla att vara en av de sista kvar på internatet. Det brukar vara liv och rörelse i stort sett hela tiden, och plötsligt är det lugnt och tyst. I och för sig har det sin charm också, men det blir så stora kontraster. Tjugo personer, puts väck.

Jag och Hanna håller som bäst på att julstäda våra rum. Jag vet inte hur det var hos henne, men mitt golv behävde verkligen städas. Tur att jag inte är dammallergiker... Nu luktar det i alla fall gott av grönsåpa.
Vi förbarmade oss också över köket, torkade av golvet och diskade undan allt som folk vänligt nog lämnat kvar på diskbänken. En snabb rekognoseringsrunda i kylskåpen fick oss att fundera på hur folk (inte) tänker. Öppnade mjölk- och filpaket, en smörgås med ost som inte var förpackad på nåt sätt... De kommer att få trevliga överraskningar när de kommer tillbaka.
(Vi skojade om att dra ur sladden till frysen, men eftersom vi själva har frysfack där lät vi bli... Snällt av oss.)

Nu ska vi hasta iväg till skolans "gym" för en sista omgång innan vi styr kosan mot Ö-vik (jag får vänligt nog åka med Hanna och hennes mamma istället för att åka tråkbuss till Umeå. Snällt.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela