annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

paranoid, javisst!

Publicerad 2008-11-11 17:49:20 i Allmänt,

  Idag höll frysendörren på att förbli öppen efter att jag hade tagit ut bröd. Hu..! Jag lider lite smått av fobi mot glömda frysdörrar, inte helt obefogat.
  Första gången var hos pappa. Jag vattnade blommorna, tog ut en bulle och gick hem, tralalalaaaa.... Detta var fredag eftermiddag. På söndagen kom pappa hem efter en veckas älgjakt (tralala?). Han lämnade av bror hemma hos oss, och talade med bister uppsyn om att hans frysdörr stått på vid gavel när han kom hem, att det var en stor blodpöl på golvet och att det mesta troligen var förstört. Om jag skämdes? JA!!
Efter att ha konsulterat min faster gick det mesta att rädda, men lukten i det frysskåpet blev aldrig sig lik igen (tyvärr åt det negativa hållet).
   Andra gången var hemma hos mamma, förra sommaren. Som tur var upptäckte vi det redan efter några timmar, men termometern tjöt fram till fyra på morgonen.
  Sedan dess är det inte spisen eller kaffekokaren jag kollar när jag åker hemifrån. Jag ser efter så att jag har stängt frys- och kylskåp. Jag vet att jag är trög.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2008-11-11 18:32:58

Jag älskar din blogg redan! :'D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela