annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

långkalsongens lov

Publicerad 2009-02-02 22:18:48 i Allmänt,

Jag överlevde kvällens joggingtur, det var faktiskt riktigt skönt. Dock var jag så påpälsad att de som såg mig mycket väl kunde missta mig för Michelingubbens syster. Dagens joggingoutfit: Knästrumpor, underställsbyxor, mjukisbyxor, 2 st underställströjor, 1 st hoodtröja, vindjacka, 1 stickad krage, reflexväst, 2 par fingervantar, 1 par tumvantar, hårband (iofs mest för att hålla hörlurarna på plats), mössa och joggingskor. (Ja, naturligtvis hade jag underkläder också. Eftersom det är så självklart hade jag inte tänkt nämna det, men nu blev jag så medveten om att det skulle kunna feltolkas om jag inte tog upp det, trots att ingen troligtvis tänkt på det om jag inte påpekat att...*error*)
Skönt att komma ut lite i alla fall, efter det paltkoma-liknande tillståndet jag hamnade i efter middagen. Resterna av lördagens tonfiskröra petades tillsammans med sambal oelek ner i nybakade pitabröd (jag är mycket mer kreativ på veckorna. Okej, inte helt sant, jag bakade bröd igår också). Avnjöt detta i värmen på mitt rum tillsammans med ett stort glas rooiboste.

Idag har jag konverserat med min fader via e-mail. Han är så artig och skriver Du, med stort D. Man kan tycka att det rimligtvis borde vara tvärtom, om man nu ska hålla på represalierna (jag tror att det här är rätt ord, och låter det stå kvar tills någon hör av sig om att det är fel).

Min bästa vän idag, tillsammans med långkalsongerna som jag luffsat runt i hela dagen, är handkräm. Tack vare den känns ovansidan på min hand bara som ett utslitet kardborreband (du vet hur de blir efter ett tag, när de är utslitna och det har fastnat ett massa ludd och skräp i dem). Kemikalier kan fylla sin funktion ibland.

Dagens läskigaste var (ja, bortsett från fjortisbloggen som jag råkade halka in på) när det helt oväntat smällde till på mitt rum. Tre strängar på fiolen lossnade på en gång. Tämligen otippat. Som tur var gick inte någon sönder (det hade varit obehagligt om tre strängar pajade samtidigt. Dyrt.), men det är kanske ett tecken på att det är lite för kallt i det här huset.

Dags att byta lakan och sedan krypa ner mellan dem.
Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela