annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

ännu en helg

Publicerad 2009-01-30 15:46:39 i Allmänt,

Precis som jag förutspådde sitter jag inte på en buss på väg till Mora. Jag träffade på Hanna i korridoren, och vi blev sittande i nästan en timme och pratade (och jag fick ett brutalt fnissanfall och skrattade såg jag grät åt något som egentligen inte var riktigt så kul. Men det var ganska urladdande. När man är riktigt trött behöver man antingen skratta eller gråta riktigt mycket.)

Plötsligt blev det helg igen. Hur gick veckan så snabbt? Det var ju nyss helg!
Jag hade egentligen tänkt åka med till Tännforsen och se/lyssna på när min lärare spelade med sitt band Triakel www.triakel.se, men inträdet var lite väl högt. Elisabeth föreslog att vi skulle försöka pruta ner priset, men att sitta och vänta i bussen om det inte går känns inte särskilt lockande. (alternativt borra hål i igloon som de ska spela i (bara det gör ju att man vill komma och lyssna!), men jag tror inte att det skulle vara särskilt uppskattat om de kom på mig, vilket de med största sannolikhet skulle göra.)

Nu ska jag ut och jogga medan det fortfarande är ljust (lite ovant faktiskt, och det är ganska skönt att kunna vara anonym i mörkret när man flåsar fram med röda kinder och ful mössa), och sedan ska jag och Hanna gå till gymmet och träna. Efter det väntar sconesfrossa. Härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela