annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

blask

Publicerad 2009-01-19 14:58:47 i Allmänt,

Nu har jag dreglat ner klarinetten ett tag. Det har verkligen gått utför under lovet (det där fick det at låta som att det faktistk fanns något som kunde gå utför...kanske borde jag egentligen skriva att det går sämre än innan lovet). Jag börjar misstänka att jag bara hade nybörjartur där ett tag.
Idag kom jag ner till sista tonen i skalan säkert tre gånger innan jag lade av. Man ska sluta när man är på topp sägs det ju... Hmpf... Men om jag försöker att verkligen vara duktig och öva kanske en kvart om  dagen, så borde ju det rimligtvis ge resultat? Säkert inte. Lagen om alltings jävlighet, eller vad det nu heter.

Jag och Hanna gick en promenad innan. Att det är snö och kallt kan jag stå ut med, men snålblåst på det!! Näst intill outhärdligt! Jag börjar längta till våren (mm, men kul att jag har flyttat till Jämtland... enda trösten är att det väl varit lika pissigt väder hemma i Gislaved).

Tidigare var det nån som lyssnade på Salem Al Fakir jättehögt, det hade lika gärna kunnat vara inne på mitt rum. Urk.
Visst, det är häftigt hur otroligt musikalisk han är, och hur många instrument han kan spela och allt sånt. Men kan han inte ta vara på sin förmåga då, och använda den till att göra bra musik?!

Nu ska jag gå och spela fiol på rummet. för att hämnas på Salem-musiken. Kanske en Ante Falk-polska? Möhöhö...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela