annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

"jag lägger den där"

Publicerad 2009-01-19 17:49:33 i Allmänt,

Jag är för tillfället duktig och håller på och städar mitt rum som ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig! (eller som mamma brukade säga när jag var mindre; "Jag vill bara gråta när jag ser det".)
Jag kom i alla fall att tänka på ett uttryck som jag hört någonstans; "Visa mig innehållet i din väska, och jag ska säga deig vem du är".  Okej, here we go! Jag har tre väskor som jag använder till vardags.

Väska 1: En tepåse, 2 bläckpennor, en spansk godis med kaffesmak, och fram tills nu, en massa smulor.
Väska 2: Två tepåsar, en servett, en fickspegel, ett sykitt från ett hotell på Kreta, och några plåster.
Väska 3: Fem bläckpennor, ett par svarta ankelstrumpor, ett linsetui (innehållande linsvätska), en inhandlingslista från december, en guldfärgad rockknapp som jag tog emot från en gubbe på bussen i somras bara för att vara snäll, en werthers original med kaffesmak, en grå plastknapp, och slutligen, 27 kronor i småpengar. (tömde även den här väskan på div. smulor och annat skräp)

Så, fritt fram att analysera.
Och jag borde väl återgå till min städning (har i ärlighetens namn inte kommit särskilt långt... typ tömt väskorna på skräp... ähum... ja)

Kommentarer

Postat av: Maria!

Publicerad 2009-01-20 01:44:21

Okej... pennorna och tepåsarna säger att du tycker om att vara redo vid alla tillfällen. Allt från att det kommer gäster på besök till att vilja anteckna ner dina tankar...

Eller så är det en vana från gymnasietiden då teet var för dyrt och alla gick till dig för att låna pennor. Hur som helst är du alltid redo!

Tihi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela