annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

magkänsla?

Publicerad 2009-01-29 17:26:47 i Allmänt,

Hur kommer det sig att så många känslor sitter i magen? Är det för att det är en så pass central kroppsdel, eller är det bara inbillning?
Just nu känns det tomt i magen. Inte på ett hungrigt sätt, utan mer ensamt. Detta trots att jag umgåtts med min trevliga klass, och suttit en stund nere i köket. Min mage säger mig att jag skulle vilja träffa nån vän hemifrån, nån som känt mig länge! En kram, te, prata om viktiga och oviktiga saker, kanske se nåt avsnitt av Vänner. Finnas till för och med varandra.
Jag skulle kunna ringa mamma, men en telefonlur är inte alls samma sak. Plast.

Jag funderar på att impuls-åka ner till faster i vinäs i helgen. Det skulle i och för sig ställa till det för mina nästan-planer-för-helgen. Jag har till i morgon kl 12 på mig att åka. Min mage säger mig att jag troligtvis inte kommer att vara i Dalarna i helgen...


Idag fyller mitt körkort ett år. Bara ett år kvar på prövotiden.

Idag betalade jag min första räkning (utan mammas kontokort som mellanhand, det är verkligen inte min första utgift!). Helt klart ett vuxenpoäng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela