annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

"man får inte vara dum, för då går det inge bra..."

Publicerad 2009-01-27 10:19:04 i Allmänt,

Sant. Dock inte alltid så lätt att leva efter...
Igår fick jag en liten länk av Hanna på msn. "Jaha", tänker jag och försöker öppna. Det är ju inget konstigt med att Hanna skickar bilder, det har vi väl gjort förr. Dock beter sig den här länken lite annorlunda än vad vanliga bildfiler brukar göra. Ringer den någon varningsklocka hos Anki? Nehej då, inte alls, så hon sparar filen på datorn istället, för så har det varit nån gång tidigare, med riktiga länkar och bilder, att det inte gått att öppna förrän det är sparat på datorn.
Inte förrän Hanna frågar vad jag skickar till henne blir jag lite misstänksam... Hallå, det var ju hon som skickade till mig! Dumdadi dumdadi dadi VIRUS, dumdadi dumdadi INTE SMART!!
Snälla dator, bli inte sjuk! Jag vet att det är verkligen är ytterligare ett av alla de i-landsproblem som fullkomligen hopar sig över mig just nu, (jag menar om man jämför; världssvälten vs mina bilder och musikfiler försvinner...) men det skulle onekligen kännas lite jobbigt om allt bara försvann. Uppgivet.
Sitter och laddar ner hostmedicin till lilla datorn i detta nu, samtidigt som jag ser framför mig hur ett litet grönt lurvigt monster rusat genom min hårddisk under natten och tuggat på alla mina filer. (Rent logiskt vet jag att det antagligen behövs el i datorn för att den lilla lurviga ska vakna till liv, men jag ser ändå framför mig hur han (det är ett manligt virus av någon anledning, hoppas inte någon tar anstöt av det. jag antar att jag är en produkt av samhället jag lever i, ursäkta) springer fram och gottar sig med ett stort hånleende på läpparna, trots att datorn är avstängd.)

Nähä... det är väl bara att avvakta och se vad som händer. Det verkar inte vara någon febertopp just nu, men man vet ju inte... Det kan ju ligga och lura någonstans.
Hälften kvar av anti-virusprogrammet. Skynda dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela