annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

oreda

Publicerad 2009-01-14 20:52:58 i Allmänt,

Mina fötter trampar nu på jämtländsk mark. Idag är jag alldeles för trött för att reagera, men jag är nog glad egentligen.
Efter frukost (som jag hann med utan problem, eftersom SJ för en gångs skull höll tiden, och till och med var tidigare, så att jag kunde kuta upp till busstationen och hinna med 06.55 bussen!) drog jag fleecefilten över mig och sov i över en timme till. Drömde att jag var tillbaka och att Lisa var med (här kan man ju verkligen se en koppling till det jag varit med om; jag har umgåtts jättemycket med Lisa under min hemmavistelse, och jag hade precis kommit tillbaka till Birka när jag drömde det) Sedan spårade det ur ganska rejält... Hur kommer det sig att jag drömde att Lisas mamma (för övrigt inte Sonja...) hade nån slags tävling i vårt förråd, som gjorde att hon hade en overdimensionerad (och jag menar ÖVERDIMENSIONERAD!) fågelbur full med råttor..?! Någonstans är det nåt som inte är som det ska i min hjärna...

Jag har precis tagit det mycket mogna beslutet att inte gå och träna, även om det onekligen ingick i mina planer för dagen. Jag är stört trött. Antagligen skulle jag bli lite piggare av att träna, men det är alldeles för jobbigt att byta om och gå de ca 100 metrarna till skolgymmet. Jag får ägna mig åt att packa upp min väska istället, och om en stund se på Lars Wínnerbäck-dokumentären (förutsatt att TV:n inte är upptagen).

Jag tycks vara begåvad med en förmåga att få rummet jag befinner mig i att se ut som ett bombnedslag. Det var städat och fint när jag kom (även om nejlikeapelsinen jag råkat glömma över lovet inte luktade särskilt trevligt), men nu ser det redan ut som hej kom och hjälp mig. Suck.

Jag har planer på att påbörja ett lite nyttigare liv den här terminen. Det firade jag med att äta choklad. Heja mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela