annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

på fall

Publicerad 2009-01-25 17:37:07 i Allmänt,

Idag halkade jag i Birkabacken inte kul.
Igår joggde jag upp för Birkabacken. Inte heller kul, men aningens mer meningsfullt.

Idag har jag gjort något som jag inte gjort på flera år; ätit prickig korv. Det kändes lite kinkigt att börja plocka bort den från mackorna (för övrigt en applåd till Pingstkyrkan i Östersund som alltid har mackor på kyrkfikat!), och jag var jättehungrig. Dock blev jag påmind om varför jag inte inmundigat det på så lång tid. Visst, det var inte det värsta jag någonsin ätit (jag funderar på om mormors klenäter toppar den listan, eller om jag har ätit värre), men den framtida konsumtionen kommer nog att hålla sig på samma blygsamma nivå som nu; ca 2 skivor vart fjärde år, om ens så ofta.

Efter kyrkan fick jag skjuts tillbaka till Ås, och blev bjuden på middag. Slappt. När jag blir gammal ska jag också bjuda fattiga studenter på mat, och om min bror får barn ska jag skämma bort dem med "bra att ha"-påsar, på samma sätt som mina fastrar skämmer bort mig.

Både igår och idag har jag fallit för chokladfrestelsen. Rackarns! Det är bara att ta nya tag inför veckan som kommer.

För tillfället håller jag på att få psykbryt på veoliatransport.ses hemsida, som påstår att mitt personnummer är fel. Hallå, eller, varför skulle det plösligt vara fel efter över 19 år! Skärpning! Låt mig boka min biljett ifred!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela