annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

tönt-jag

Publicerad 2009-01-09 16:09:40 i Allmänt,

Jo, men jag erkänner, jag är lite av en tönt (eller mycket, det beror helt vem/vad man jämför med). Jag kommer aldrig mer att behöva åka till någon second hand, för jakten, som påbörjades för en sisådär 2 år sedan, är nu över. Igår stod kaffekopparna där och gjorde min samling komplett, och min töntlycka var gjord. Det roliga (...) är att jag nu har fyra koppar och sex fat i samma mönster, men från tre olika märken, och i lite olika designer. Charmigt.
(Ytterligare exempel på min töntighet är att jag redan har en 36-delars servis sedan tidigare, använde mina presentpengar från myndighetsdagen till att köpa en rejäl köksassisten (med två bunkar!!), är medlem i en matcomunity på internet, och senast idag tänkte att det hade varit himla smidigt med en varmluftsugn...)

Idag bakade jag te-kakor (alltså småkakor med te i. En riktig hit, recept finns att få) till en kompis som en försenad julklapp. Allt var frid och fröjt, enda tills jag upptäckte att min mobil var nere i mitt rum (och hallå, det är ju långt... inte nog med att jag skulle varit tvungen att gå ner för trappan, men sedan ska man ju UPP också..!) och bror erbjöd sig att låna ut sin klocka, som hade nån slags timer. Tralala, åtta minuter, humdidoo... Åtta låånga minuter senare fick jag för mig att titta till kakorna trots att klockan inte ringt. Lite sent påtänkt.... Brors timer var tydligen ett tidtagarur. Heja! sjutton minuter var för länge för kakorna. Men, det blev kakkalas för fåglarna i alla fall (jag funderad på att duka upp ordentligt där under fågelhuset med min nya servis... Inte.)

Men, andra gången gillt blev kakorna bra, så jag kunde fortsätta mitt knäckebrödsbak och sedan titta på husannonser, bara för att förverkliga tönten inom mig. En bra dag med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela