annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

trött

Publicerad 2009-03-24 10:39:56 i Allmänt,

I natt bestämde sig både min mage och min hjärna för att de minsann inte skulle sova! Jag försökte tala förnuftigt med dem och få dem att förstå att jag skulle vara jättetrött idag om de inte valde att sammarbeta NU. Övertalningsförmågan hjälpte föga. Istället drack jag ett glas vatten och tände lampan och läste Håkan Nesser (underbar författare) i en timme tills jag fick ont i ögonen.
Klockan fyra släckte jag lampan, och vred på mig en stund till innan jag gled in i något som var en mycket okvalitativ  sömn, där jag vaknade till med en halvtimmes mellanrum. Under tiden drömde jag konstigt och osammanhängande att jag gömde mig för en mördare som var ute efter mig eftersom jag bevittnat ett mord (fast egentligen hade jag inte det, eftersom jag visste om att han skulle vara där, och passade på att se åt andra hållet... makes sense?!), varvat med att jag och bror åt turkisk mat på ett grekiskt torg, innan jag begav mig till faster som hade byggt om och flyttat in i stallet... Dessa drömmar...

Vid kvart i sju hade jag visserligen kunnat sova en stund till, men när jag sneglade ut genom persiennen insåg jag att det här var en sådan där morgon man inte vill missa, så jag krängde på mig mjukiskläder, tog med mig kameran och pallrade mig ut på en uppfriskande morgonpromenad. På grund av kameran tog rundan lite längre tid än vanligt, och jag har ca 25 bilder på samma motiv. Men det var ju fint ju....

Ikväll borde jag gå och lägga mig vid åtta. Eller så försover jag mig och missar friluftsdagen. Femkamp och snöbollsbrännboll låter inte jättelockande, om jag ska vara ärlig.

Kommentarer

Postat av: Maria!

Publicerad 2009-03-24 14:04:40

Låter som en bra dag att somna om på ^^ BAH! De har börjat snöa här igen! I morse när jag gick upp var det fem cm ute. Och det blåser asmycket. Förra veckan var jag ju ute och sprang och det var härligt... Kanske ska vi gå i ide tillsammans tills våren kommer på riktigt?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela