annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

bajs

Publicerad 2009-05-08 22:06:37 i Allmänt,

Jag fattar inte hur jag tillåtit mig vara en sådan idiot den senaste tiden, och inte tagit tag i mig själv och övat på de låtar som jag tänkt söka med på tisdag!! Jag kan lika gärna skicka in en apa iförd clowndräkt och med en fiol i handen när det är min tur. Mina mardrömmar, där juryn bett mig avbryta, för att medlidsamt fråga "hur tänkte du egentligen när du sökte hit? du kan ju inte spela." känns plöstligt inte alls orealistiska.
Jag har knappt spelat piano på ett år. Att börja öva fem dagar innan sökningen är INTE en bra taktik! Att jag dessutom inte kommer ha någon tillgång till ett piano på måndag gör mig inte ett dugg lugnare.
Fiolspelandet låter bara skrutt. Får inte fram nån ren ton, och allt blir bara medelmåttigt. Jag hoppas att jag håller takten, för min fot har fortfarande inte helt och hållet återhämtat sig från sin polsketakt-koma.
Bajs också.
Självförtroendet verkar ha åkt på semster, kanske till Sydafrika, eller nåt annat ställe som befinner sig alldeles för långt bort från mitt psyke. Hade varit trevligt om vi kunde konferera lite på tisdag. Jag begär inte mycket. Ett Skype-samtal? Bara så att jag överlever dagen, sedan kan jag nog klara av att leva i ett gnagande tvivel på mig själv, tills dess att det väljer att avbryta ledigheten och återvända.
Vetskapen om att jag bara har mig själv att skylla gör att jag känner mig ännu mer som en efterbliven tölp.
Jag vill bara gråta.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2009-05-09 09:38:08

ANDAS! Det går bra. Ta det lugnt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela