annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

ovanligt vanligt

Publicerad 2009-09-09 18:45:38 i Allmänt,

De flesta inrättningar av något slag har en eller flera policy:s (hur stavas det egentligen i plural?), som man brukar informera om i ett ganska tidigt skede vid nyetablerad kontakt. På Birka hade de en sträng anti-alkoholpolicy, som (föga förvånande) inte efterföljdes av eleverna särskilt noga. Här har de insett att det inte är någon idé med en policy som ingen följer, och det är alltså tillåtet att nyttja alkohol på våra rum om vi skulle vilja. Vidare har skolan en policy för hantering av elevfrånvaro.
Men, nu kommer vi till det intressanta... Jag misstänker att de även har en policy som går ut på att bara personer med dubbelnamn får jobba med det administrativa. Idag skulle jag betala hyran, och knallade iväg till receptionen och träffade på Anna-Maria (som för övrigt visste var Gislaved låg!). Dock visade det sig att det inte var där jag skulle betala, utan fick springa vidare till husmorsexpeditionen och Anna-Greta. Där höll min plan om att göra rätt för mig att gå i stöpet på grund av krångel med kortet, men så kom Eeva-Liisa och löste problemet. Jag gick därifrån 6100 kronor fattigre, och med en stark känsla av att vilja distansiera mig från mitt namn, och bara kallas Anki kort och gott.

Kommentarer

Postat av: vickan

Publicerad 2009-11-11 00:34:49

Regler och policys som inte följs är underskattade.

Dessutom kan du ju skratta dig lycklig. Det är få förunnat att få sitt yrkesval så tydligt framför sig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela