annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Förvara utom räckhåll för barn... men en Anki då?

Publicerad 2010-04-28 20:04:10 i Allmänt,

  Är det bara jag som ibland funderar över sjuka saker, typ "undrar hur brutalt ont det skulle göra att få en kniv i låret?" eller "hur hårt skulle man behöva smälla igen en dörr för att fingrarna ska gå av?". Makten/kontrollen över sig själv att inte ta det där steget ut i gatan när det kommer en bil, fast det egentligen inte är något (mer än självbevarelsefriften kanske?!) som hindrar. Den nervkittlande medvetenheten om vad som skulle kunna hända om man sticker fram handen framför sågklingan.
  Jag och en kusin kom en gång att prata om hur galet mycket man skulle dö, om man åkte buss och stack upp huvudet genom ventilationsluckan precis när man åker under en betongbro (ja, förutsatt att bussen var tillräckligt hög och bron tillräckligt låg, men ni fattar grejen). Mos, skulle man väl kunna säga...
  Faktum är att det är en massa saker som jag nog skulle prova, om man bara lite lagom nonchalant kunde borsta av dammet från axeln, och sedan spatsera vidare. Men, nackdelen med döden är ju att den i de allra flesta fall är oåterkallelig, så har man en gång provat den där sjuka grejen så är man körd sen. Och eftersom det bara är själva testandet i sig jag är ute efter, så vore det ju ganska värdelöst. Jag skulle ju inte få ut nåt av det, inte veta hur det var.
  Dagens fundering har inte fullt lika suicidalt inslag, utan var en mer oskyldig fundering rörande en sax och min underläpp. Jag vet att det skulle göra infernaliskt ont, men samtidigt vore det så lätt. Eller? Tack och lov att man har spärrar (det är kanske här gränsen för "normala" människor och mentalt sjuka går?). För säkerhets skull lade jag ifrån mig saxen.

 Om det inte framgått tydligt nog, vill jag understryka att jag inte på något sätt går runt med självmordstankar, utan det är lite mer som hyenorna i Lejonkungen: skräckblandad förtjusning inför Mufasa. Vet du vilken scen/vilka repliker jag tänker på?

Kommentarer

Postat av: Mamma/Barbro

Publicerad 2010-04-29 08:27:55

Jag skrattar så tårarna rinner.... Inte för att jag någonsin tvivlat på att du är MIN, men nu är jag helt säker!!!

Postat av: Anna

Publicerad 2010-04-29 12:18:36

Been there!

Postat av: Maria

Publicerad 2010-04-29 16:13:38

Done that ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela