annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

intresseklubben antecknar...

Publicerad 2010-04-27 23:13:42 i Allmänt,

 Det här är snudd på "too much information", och om du inte gillar fötter, sluta läsa nu, för nedan följer en uppdatering på skoskavsfronten.

 Mina fötter har ett finfint sammarbete. När skoskavet på vänsterfoten lugnar ner sig lite (dvs, ser inte lika äckligt ut längre), sätter höger in en högre växel. Seriöst, jag har nog aldrig haft en större blåsa (iofs, lyckades dra på mig två rejäla blåsor på hälarna för något år sedan. Eventuellt slår de den här)! När jag skulle tömma den på vätska lyckades jag få till en stråle två gånger! Och vätskan skulle kunna bilda en mindre insjö... Jag borde ha åkt till nåt torrt ställe och erbjudit mina tjänster. Naturlig konstbevattning liksom.
Bara för att bevisa för mig själv vilken nörd jag är så var jag tvungen att plocka fram linjalen. 2,8x2 cm. Minsann. Detta trots att jag lindat in mig med kirurgtejp både här och där (mina armar motarbetar mig lite grann också, men där blir det inga blåsor, mer brännmärken från linnet som skaver...).

 Jag är säker på att det vilar en skoförbannelse över mig. I helgen köpte jag ett par skor som jag inte alls behöver. Ja, naturligtvis var det ett par ballerina/öppna skor. Varför bryta ett vinnande koncept? Vinnande under soliga dagar april-september vill säga. Men, de var inte svarta, utan gråa. Jag försvarar mitt inköp genom att säga att de var billiga (75 kr på Myrorna), fina, och passade perfekt. Vad mer kan man kräva? (Att jag köper ett par "ordentliga" skor kanske?)

 För övrigt tror jag att mina joggingskor känner på sig att jag ändå tänkt byta ut dem i sommar, och därför vara "a pain in the ass", fast på fötterna. Dålig stil. De borde lära sig att veta hut.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-04-28 00:39:31

jag har visserligen alltid fått höra att man inte ska spricka sönder sina blåsor eftersom "vattnet" skyddar såret... och kroppen brukar ju vara ganska fiffig med sådana saker så jag tyckte det lät logiskt... men har du hört något annat?

Och 75 kr kanske inte är så farligt :P bara det inte får dig att skjuta upp att köpa ett par riktigt ordentliga skor!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela