annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Mr. Durlsey #2?

Publicerad 2010-04-24 15:24:27 i Allmänt,

  Att Mr. Dursley har en syster är jag ganksa säker på. Om jag minns rätt heter hon något i stil med Margaret, och blir uppblåst som en ballong och svävar upp i taket i andra boken (och filmen, för all del).
  Något jag inte är lika säker på, är om Mr. Dursley även har en bror. Vad jag vet nämns inte det i någon av böckerna, så det är ju mycket möjligt att han inte har det. Men, om det nu är så att det finns ytterligare en bror i syskonskaran (det känns som att det måste göra det för att kunna kalla det för en skara. Det blir inte så mycket skara av bara två personer...), bor han i Sverige, och jobbar på en arkitektbyrå på min gata.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-04-24 15:59:21

Haha, Mr Dursley hade en syster, som man såg i den tredje boken :P Men hon kallades Marge, kort for Marjorie :)

Jag? Nörd? Neeeej...

Och det kanske inte är helt omöjligt att han har en bror som han inte träffar så mycket ;) Fast då borde ju han vara... eh... 60-70 år nu :P Om han inte var mycket yngre än Vernon! Harry skulle bli 30 i år ^^

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela