annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

fredag lördag söndag

Publicerad 2010-04-25 23:45:47 i Allmänt,

 I helgen har jag mycket framgångsrikt undvikit* att plugga. Dumt kanske. Istället har jag haft väldans trevligt tillsammans med Lovisa, David och Lisa mfl, gått långa promenader, frusit, varit på Vasakåren, ätit god mat, skrattat, köpt ett par skor jag inte alls behöver, mått illa, suttit alldeles för mycket vid datorn, njutit av solen och snott den här listan från UnderbaraClara:
 
För fem år sedan.. gick jag vårterminen i nian, och var mentalt kvar i Peru. Blev Estet på hösten.
För tre år sedan.. hade jag relativt nyligen entrat folkmusikens värld.
För ett år sedan.. pustade jag ut efter att ha varit värd på Lovisas och David bröllop, efterhängde med ett gäng gotlänningar vid Oj Oj's, och inledde ganska snart ett intensivt sms:ande med Arvid under en sista underbar månad på Birka.
Igår.. hade jag ett "dålig matdag"-återfall, och åt bara fil, gröt och mackor hela dagen. Ibland får man.
Imorgon.. hoppas jag på att mina joggingskor är snälla mot mig.
Om ett år.. är jag i Spanien om mina planer går som de ska.
Om tre år… pratar jag förhoppningsvis flytande spanska, och hoppas jag att jag har kommit på vad jag vill bli när jag uppnått den ålder då man förväntas vara lite vuxen, och har tre år mer livserfarenhet i bagaget.



* Det vill säga, tittat på boken, haft den med mig i väskan i händelse av att jag kanske, eventuellt, rent hypotetiskt, skulle drabbas av en innerlig längtan efter att slå upp den och faktiskt göra det. Nej, det hände inte, så nu ikväll fick jag säga till mig själv på skarpen. Sålunda har jag undvikit pluggandet, men inte undkommit det helt och hållet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela