annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Att man ska behöva komma på en rubrik till vartenda inlägg!

Publicerad 2010-12-06 22:32:40 i Allmänt,

Okej, det här stod på min agenda inför helgen.

- Skicka det där mailen som jag tänkt på i ungefär tre månader. Vad är det som svårt?
- Städa mitt rum. Det är prioritet 1...
- Få ändan ur och beställa biljetter till Barcelona, nu när jag kollat upp allt praktiskt med ledigheter och likn.
- Se på film. Det gjorde jag förra helgen och insåg att det var hemskans länge sedan. Det borde jag göra oftare.
- Baka saffransscones. Funderade ett ögonblick på att ställa mig och baka lussebullar till hela klassen. Vi får se hur givmild jag känner mig när det väl gäller.
- Plugga. Litteraturproven känns inte alls trevliga att tänka på...


  Med endast 1 timme och 45 minuter kvar av nämnda helg kan vi summera vad jag åstadkommit....
 
 - Mailen. Doh. Failure.
- Städa. Minsann! Jag passade på att dra fram snabeldraken när min hyresvärd gick ut i fredagskväll. Varför jag kände mig tvungen att smyga med det? a) jag är fånig, b) jag har under mina två månader här inte sett henne använda den enda gång, och den är betänkligt dammig (ungefär lika mycket utanpå som inuti skulle jag tro), så jag vet inte om det är okej att använda den, c) jag är fånig.
- Biljetterna till Barcelona. ÄNTLIGEN! Ett tag trodde jag att jag skulle behöva GÅ till dit! Sannerligen, mitt hår befann sig i farozonen...
- Filmtittandet. Inte alls svårt. Satt och lipade till "My sister's keeper", och blev smått uttråkad av "Revolutionary Road". Hann även med ett avsnitt av "Bonde söker fru", "Leila's homedelivery" och se världens sötaste tant i "Sälj eller släng". Så på TV-fronten kan vi väl säga att det varit en produktiv helg.
- Saffranssconsen slängdes ihop medan det våttorkade golvet torkade. Mums! Som ett bevis på att det här inte är en matblogg så finns det inget kort (eller kanske snarare för att jag åt upp alltihop i ett nafs!). Eventuellt finns det en och annan smula kvar i min säng... I vilket fall, saffransscones kan jag helt klart rekommendera!
- Plugga. Mmmm, jo... Alltså, det är inte så att jag inte gjort någonting... Bara inte riktigt så mycket som jag tänkt. Jag har till exempel inte ens öppnat litteraturblocket, bara sparkat in det lite längre in under sängen när jag tyckt att det gjort sig påmint lite för mycket.

Vad har jag då gjort istället för att läsa på om litteraturen?

- Vårdat min relation med fiolen. Det borde jag göra oftare. Finfiolen.
- Nästan gått vilse i Salamanca. Tur att jag har lokalsinne.
- FAKTISKT gjort en del av mina andra läxor.
- Dansat lite i smyg för mig själv
- Förlorat mig i minnen
- Skrattat mig fördärvad åt "Lyssna"-funktionen på Google Translate

Japp. Så får man en långhelg att gå.
Jag är fortfarande övertygad om att ett elstötssystem är det som behövs...

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-12-07 14:02:46

Haha, hur sjutton ska vi få dig att skicka det där mailet? Vem är det till egentligen?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela