annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Tämligen oviktigt (mest som ett bevis på att jag ibland besöker min blogg)

Publicerad 2010-12-02 18:10:35 i Allmänt,

  Avslutningsproven tornar upp sig i fjärran (kanske inte så fjärran ändå). Jag underhåller mig med att rita små figurer på alla mina läxor, kanske som en slags förnekelse. Hittills har jag hunnit med kaniner, en midsommarstång och ett luciatåg. Mitt senaste alster är en korv bakom galler...*
  Och min lärare, tillika rektorn, kallar mig för Broccoli. Jag antar att det bara är att vänja sig.

  Den här veckan har vi riktig långhelg, och istället för att dra till Lissabon, Madrid eller Ibiza, ska jag försöka vara lite effektiv och:

- Skicka det där mailen som jag tänkt på i ungefär tre månader. Vad är det som svårt?
- Städa mitt rum. Det är prioritet 1...
- Få ändan ur och beställa biljetter till Barcelona, nu när jag kollat upp allt praktiskt med ledigheter och likn.
- Se på film. Det gjorde jag förra helgen och insåg att det var hemskans länge sedan. Det borde jag göra oftare.
- Baka saffransscones. Funderade ett ögonblick på att ställa mig och baka lussebullar till hela klassen. Vi får se hur givmild jag känner mig när det väl gäller.
- Plugga. Litteraturproven känns inte alls trevliga att tänka på...

  Det är alltid bra att ha goda intentioner, visst? Återkom på tisdag så får vi se hur mycket jag fått gjort...





*= jag har en känsla av att det inte alls skulle vara uppskattat på SU (eller något annat universitet) om man lämnade in läxor med teckningar på korvar bakom lås och bom. Men vad sjutton, varför ska det behöva vara så egentligen? Slappna av för bövelen! Om jag inte blir antagen till Apg 29 kanske jag bara ska ta någon random kurs (eller något svårt, typ juridik. Spanskan var onekligen ganska avslappnad) och verkligen inte gå in för det... Jag hoppas att jag blir antagen till Apg 29...

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-12-02 23:02:19

Önskar dig all lycka med dina planer :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela