annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Tillägnat mina favoritäppelmosgrisar

Publicerad 2010-12-06 01:14:19 i Allmänt,

 Jag vet bättre, av erfarenhet. Det borde inte ha kommit som en överraskning. Att öppna alla mapparna med bilder och inspelningar från Birka går inte omärkt förbi. Och ändå sitter jag här två timmar senare och skrattar så att jag gråter samtidigt som det kniper i hjärtat av saknad, och förstår inte riktigt hur det hände. Jag skulle ju lära mig ALLT om spansk litteratur ikväll, inte lyssna på Ström-Erskepolskan...
  Fina fina folkmusikklassen! Förstod ni hur himlans bra ni fick mig att må? Att jag kände mig så fullständigt hemma och inte ville vara någon annanstans på jorden än just i lilla puttefnutt-Ås och spela med er? Att ni gav mig en sådan livsglädje en mulen onsdagseftermiddag? Jag borde ha sagt det till er, för ni gjorde mig så himla lycklig!
  Tepauser med korsord i folkmusikvillan, åka pulka på matbrickorna, få skjuts med Jonas in till stan, stjäla (allt är relativt, trots allt betalade jag för maten...) keso i matsalen, skolka från keramiken (min estetiska ådra gör sig verkligen inte rättvisa genom lera!), skratta, bli TOKFRUSTRERAD på Kristofer, vilja SLÅ Kristofer, tycka om Kristofer, åka på spelmansstämma, borsta tänderna mellan matsalen och folkmusikvillan etc. Åh huvaligen, those were the days.


Hanna W, om du läser det här:
"Anna-Lena, fifan!"  :D

Och tomten, om du läser det här:
Glöm allt jag sa om Unax Ugalde. Jag vill hellre ha en tidsmaskin!

Kommentarer

Postat av: Tomten

Publicerad 2010-12-06 11:03:38

Men Anna-Karin, nu får du ju ge dig! Jag har ju redan slagit in Unax med ett rött snöre. Enbart ett rött snöre faktiskt. Han väntar bara tills det är dags att komma till dig. Han är hungrig nämligen. Hm, men jag ser här på min lista att du har varit en väldigt snäll flicka i år så du kanske skulle kunna få både Unax och en tidsmaskin. Jepp, men tyvärr är tidsmaskiner för stora för att slå in så du får ta dig till Oppfinnar-Jocke i Ankeborg. Han har alltid en stående där! Jag berättar adressen till Unax så kan ni åka på utflykt tillsamman!

God Jul!

Postat av: Mamma/Barbro

Publicerad 2010-12-06 17:00:21

Serves you right!!!

Postat av: Hanna

Publicerad 2010-12-10 17:50:56



"är du vegetarisk?"



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela