annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Utbildning eller inbillning?

Publicerad 2010-12-12 00:56:28 i Allmänt,

 Jag är fortfarande inte så jättebra på att lära mig om Spaniens och Latinamerikas litteratur, trots mina tappra försök till att ändra inställning till "problemet". Kanske hade det varit mer intressant om det varit nutida litteratur. Vem vet.
Jag leker i alla fall med tanken på att inte göra proven, men antagligen kommer det att bli som på gymnasiet:

"Gaaah, jag orkar inte ha nittio minuter historia..!"
"Inte jag heller. Vi skolkar..."
"Ja, det gör vi."
  ...
"Kom nu, annars kommer vi för sent."

  Desto bättre är jag på att utforska "El Árbol"s julgodissortiment. Det, i kombination med min stillsamma livsstil, är perfekt om man vill få trinda äppelkinder och se midjan försvinna... Ja, minsann. Kärlekshandtag i julklapp är väl inte riktigt vad jag önskar mig (även här skulle ett elstötssystem vara på sin plats. Allvarligt, någon dag måste jag se till att skaffa ett sådant, jag återkommer ofta till just elstötar som lösningar på mina problem (iaf de som har sin grund i min bristande karaktär.)).

 Nåja. Det går bättre med alla andra ämnen förutom just litteraturen, och det är väl alltid något att glädja sig över. Men en tips till mig själv kan ju ändå vara att försöka ändra på proportionerna (choklad vs. litteraturplugg) lite. I alla fall till och med nästa vecka. Och att dra på joggingkläderna igen när jullovet börjar...

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-12-12 15:31:52

Ack, jullov... jag har hört talas om det någon gång... tror jag...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela