annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

omvänd psykologi?

Publicerad 2010-07-17 16:02:34 i Allmänt,

Jag har tre dagar ledigt från jobbet. Jag blir rastlös som skrutt. Måste. Ta. Vara. På. Ledigheten!
Idag regnar det, så jag sitter inne i soffan istället för att parkera mig i hängmattan. Omväxling förnöjer sägs det ju....

Idag är jag lite bitter. Det regnar. Jag har en fuldag på flera områden. Sommarens obalans av fika och motion har satt sina (om än inte så stora) spår, vilket känns både onödigt och obekvämt. Jag saknar Stockholm. Jag och bror går runt här i huset och trissar upp varandra, är det klart snart? När får man åka hem?
Egentligen har jag inte alls nån lust att träffa folk, därför ska jag gå hem till A-K. Det är märkligt egentligen (eller kanske inte alls?), att allt som oftast när man känner sig ful, tjock och bitter, så blir det lite bättre om någon lyckas dra upp en ur soffan. Fast det är motigt, det ska erkännas (ungefär lika motigt som när jag var ute och joggade i värmen igår. Jag vet inte vem som flåsade högst, jag, som misskött träningen lite de senaste två veckorna, eller döden som låg mig tätt i hälarna..!).

Kommentarer

Postat av: Maria!

Publicerad 2010-07-17 21:50:25

"Är det du som är döden?"

"Ja, det är det."

"Har du kommit för att hämta mig?"

"Jag har redan länge gått vid din sida."

"Det vet jag."

Så om du börjar se någon blek figur i lång svart rock (som inte är jag) tycker jag att du ska springa ännu snabbare. Svårt att ha msn kontakt om du är tillsammans med döden vettu.

Postat av: Mamma/Barbro

Publicerad 2010-07-17 22:07:03

Så klokt sagt, Maria!!

Postat av: Mamma/Barbro

Publicerad 2010-07-18 11:53:43

En sak till:

Du vet väl om att du är värdefull, att du är viktig här och nu; Att du är älskad för din egen skull, för ingen annan är som du?

Postat av: Maria!

Publicerad 2010-07-19 23:25:39

Klokheterna bara forsar ur oss, Barbro!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela