annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

recuperación...

Publicerad 2010-06-08 15:46:48 i Allmänt,

  Okej, fredag och lördag var kanske lite deppiga, men nu kör jag stenhårt på ignorans kombinerat med förnekelse. Tenta? Huh?! Yo? No entiendo... Tralalalala... Dock kommer jag nog aldrig ifrån det faktum att jag är en tönt, på flera områden.
  Låt oss istället fokusera på alla trevliga saker jag hunnit med:

* Pluggbelöningen: en ny D-sträng! Iiiih! Att jag dessutom blev betjänad av världens stockholmare gjorde till och med inhandlandet roligt (även om jag annars känner att folk som tar så hutlöst mycket betalt för en sträng lever på andras olycka)! Han önskade mig lycka till med sommarens konserter. Tack och bock.

* Harry Potter y las Reliquias de la Muerte - läsning för mitt höga nöjes skull! Spanska så klart :) För den som undrar så heter "dödsätare" "mortífago" på spanska. Detta ord finns inte i Nordsteds ordlista, men väl på Google Translate. De vet vad som är viktigt i livet :P

* I fredags kväll var vi ett gäng som satt i Vitabergsparken och frös fötterna av oss, men hade trevligt ändå. Jag fnissade inombords åt tjejen som flera gånger påpekade hur gammal hon kände sig/var. Till slut var jag tvungen att fråga. Hissnande. Hela 24 år. Tänka sig. På toppen av isberget. Snart går hon där med sin rullator.

* Lördagen innehöll (förutom lite ovan nämt depp) en joggingrunda i Hagaparken, läsning, och senare bra film, kladdkaka och jordgubbar med David.

* Söndagen hade mycket att erbjuda! Först en bra gudstjänst, med mastodontkyrkfika! Det var Akalla-gänget som hade fikat, och de hade inte snålat någonstans inte! Typ 15 sorter, blandat både svenska klassiker som hallongrotter och kanelbullar, med utländska bröd och kakor. Huuh! Määäätt..! (Behöver jag säga att jag lät det som uppenbart var hämtat från "Sju sorters kakor" vara, och istället festade loss på de sorters vars namn jag inte kunde uttala?)
Efter kyrkan åkte jag och David ut till Flempan och firade Axels födelsedag. Mycket trevligt, mycket trevligt! Jag spelade till och med fotboll och skrattade samtidigt! Lagerbäck skulle väl drömma mardrömmar i flera veckor om han såg min (icke-)teknik, men jag hade riktigt roligt. Huruvida det räknas som oschysst eller inte att jag tacklade ner de två tioåriga killarna i motståndarlaget låter vi vara osagt. Trots allt hade de bollen, men jag tyckte att den skulle iväg till andra planhalvan. Och jag frågade faktiskt om det gick bra. Och jag gjorde ett mål till och med! Inte illa pinkat (det bästa med fotboll är att det gills när man sparkar in bollen i mål, till skillnad från innebandy... fast jag brukar fuska lite där, om ingen såg :P) med tanke på mitt bollsinne!

* Igår var hela klassen hembjudna till Katherine i Märsta på grillfest. Man kan väl säga att det blev kvalitet istället för kvantitet. Förutom Katherine, så kom jag och Jennifer och Martin med fru och son (bebis! sööööt!).  Trots att jag inte umgåtts särskilt särskilt mycket med varken Katherine eller Martin (för att inte tala om hans fru, haha) under terminen, så var det jättetrevligt, och inte allt stelt! Det visade sig också att Martin och hans fru och son bor typ 500 meter från mig. Stockholm är litet alltså :P Dessutom konstaterade både jag och Jennifer att vi faktiskt förstått Martin, trots att han pratade spanska, till skillnad från på lektionerna. På framförallt områdeskunskapen har han i stort sett alltid haft nån kommentar till det Fernando sagt, men det enda vi hört har varit "hmmgriuflriuglls" ungefär. Kanske berodde den plötsliga förbättringen på att vi nu satt 1,5 meter från honom, inte i varsinn ända av ett klassrum. Extra bra förstod vi honom när hans fru inte var med, och han pratade svenska, haha :)
Eftersom vi bor så nära varandra promenerade vi hem tillsammans, jag, Martin, hans fru (jag glömde pinsamt nog hennes namn på en gång) och son (som naturligtvis inte gick, utan rullade tryggt i sin barnvagn). Ganska kul var det att gå och prata spanska på Stockholms gator.

Så... eftersom jag inte uppdaterar så ofta slänger jag istället fram allt på en gång, och så har jag ju hunnit med så mycket kul under helgen! Jag skulle nog aldrig kunna bli eremit!
Om jag varit en mer ambitiös bloggare hade jag naturligtvis laddat upp bilder på helgens och gårdagens trevligheter, men ni får hålla tillgodo med er fantasi. Men lite hjälp på traven kan jag ge er, här är vad jag antagligen skulle tagit kort på om kameran varit med:

Fredag: Asken med jordgubbar som vi fick av några som skulle gå hem, och inte hade någon påse med sig. Sköljda var de också, minsann.
Lördag: Harry Potter med ful framsida. Strid ström av marathonlöpare. Kladdkaka med jordgubbar.
Söndag: Vasa Gospel. En välfylld assiet med diverse brödsorter. Axel i Poker Stars-keps på sned. Tioåringarna som jag sprang omkull.
Måndag: Focaccian med fårost, körsbärstomater och kryddor som jag bakade för att ta med mig. Katherines stora men snälla hund. Jennifer som är ungefär lika dålig som jag på dansmattan. Korven, som såg äcklig ut, men var riktigt god (antagligen för att den faktiskt innehöll kött).

Duktigt av dig att orka hänga med ända hit i mitt meningslösa dravel :) Klapp på huvudet till dig!

Over and out.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-06-08 17:13:27

Älskar konceptet "det här skulle jag ha fotograferat". Förvänta dig plagiat i framtiden!

Postat av: Maria

Publicerad 2010-06-08 19:36:48

Haha, sen när har jag inte lyckats hänga med i allt du säger? ;) Är ju alltid nyfiken på vad andra hittar på med så det är bara kul att läsa här!

Och jag vet minsann att Mörkrets Herre blir Señor Tenebroso (osäker på stavning dock) på spanska :D

Postat av: Mamma/Barbro

Publicerad 2010-06-09 07:58:16

That´s my girl!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela