annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

eländes elände

Publicerad 2010-03-23 17:00:37 i Allmänt,

Min plånbok är borta, och jag menar BORTA! Inte bara så där "hm, var var det nu jag la den?"-borta, utan verkligen spårlöst försvunnen-borta! Jag har vänt upp och ner på mitt rum en sisådär sju gånger, jag har letat i väskor som jag inte ens hade med mig till Rättvik i helgen, jag har letat underst i troshögen, i kylskåpet, i frysen, i påsar i frysen, i örngottet, ungefär 53 gånger i de väskor som jag trots allt hade med mig i helgen. Ringt till SLs hittegods, biluthyrningsfirman som Magnus hyrde bilen från, Frescatihallen, PrisXtra. Jag har till och med kollat havregrynspåsen, bara för att det skulle vara det mest otippade stället (sedan mormor hittade sina byxor i kyrkans frys kollar vi alltid i frysen. Dessutom la jag in mat där i söndagskväll, så nej, det vore inte så otippat om den låg där.).
Stulen eller tappad låter jag vara osagt. Inget av alternativen känns egentligen som nåt alternativ.
Suck. Den ekonomiska förlusten är hanterbar (och en eventuell ficktjuv blir nog tämligen besviken), och rör sig nog inte om mer än ca 70 kronor, men resten! Det är så himla meckigt: kort som ska förlustanmälas, spärras och beställas. Blö.


Accio Ankis plånbok!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-03-23 18:30:30

Jag lider med dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela