annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

jag tycker om dig, och du är den trevligaste jag vet, och vad vore jag utan dig, och så är det ju hon, och HUR skulle jag klara mig utan honom, och jag är så fantastiskt förtjust i...

Publicerad 2010-03-22 15:45:40 i Allmänt,

  Tänk om det bara gick att tycka om ett begränsat antal personer åt gången! Huvaligen, det skulle uppstå härdsmälta i mitt "tycka om personer"-system (tänkte säga hjärta, men jag antar att öppningen och stängningen av klaffarna för att ta emot och transportera vidare blod egentligen inte har något med kärlek att göra, även om man sedan urminnes tider (eller?) tillskrivit dessa egenskaper till denna knytnävsstora klump)! Det finns ju så hemskans många att tycka om, och varför hålla igen och tycka om lite lagom, när man tycka om så där så att det känns ända ut i lilltåns nagelspets (vilket i sin tur borde innebära att man tycker om ännu lite mer om man är dålig på att komma ihåg att klippa tånaglarna?)?
  Antingen är det så att de flesta är väldigt trevliga, eller så har jag bara en väldig tur här i livet och hamnar alltid med de trevligaste personerna. De verkar i alla fall finnas överallt, och jag hittar alltid nya personer att tycka om.
(Helt ödmjukt så kanske de dras till mig, haha!)

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-03-22 22:28:40

Garanterat är det så att de dras till dig. Varför tror du att VI har varit vänner så länge? Jo, eftersom vi båda är så förträffliga personer. Japp. En vinnande kombination.

Postat av: Maria

Publicerad 2010-03-24 20:25:06

Hm... sedan urminnes tider vet jag inte om hjärtat och kärlek har förknippats, men jag är rätt så säker på att det gjorde det på de gamla grekernas tid. Och men kan väl tänka sig att de ännu äldre egyptierna trodde snarare att hjärtat hade något med kärlek att göra än vad hjärnan har eftersom hjärnan var det enda man kasserade vid mumifiering, medan de flesta andra organen också balsamerade. Men aztekerna trodde ju att styrkan och hjärtat hade något sammanhang eftersom de åt upp motståndarnas hjärtan...

Sedan är det ju också en intressant fråga om huruvida kärlek är ett "modern" (jag tänker typ grekerna) påfund eller inte, men det är ju en helt annan fråga...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela