annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Det är inte alltid logiskt

Publicerad 2010-03-11 14:04:29 i Allmänt,

Det finns vissa saker som jag tycker hör ihop med varandra. Ett klassiskt exempel skulle väl kunna vara hand i handske, eller kanske nybakade scones och ost. Man vill helt enkelt ha vissa saker tillsammans. Så vad är det då med övergångsstället Ynglingagatan/Sveavägen?! Det blir aldrig grönt samtidigt (nu ljuger jag lite, det har faktiskt inträffat en (1!!) gång under mina två månader här. Det var ett sånt där Triss-"plöstligt händer det"-tillfälle, och jag såg mig omkring efter en blåsorkester eller liknande, men det verkar som om det bara var jag som insåg stundens storhet, och jag kan ju inte traktera något blåsinstrument...Dessutom blir det inte mycket till orkester av en person.)
I alla fall, om man trycker på knappen på ena sidan vägen är det väl klart som korvspad att man vill över HELA gatan, inte stanna på mitten och glo, så varför slår det inte om till grönt samtidigt? Jag är förvisso inte särskilt teknisk, men hur svårt kan det vara?!
I-landsproblem, ja jag vet, big time. Men det är onekligen lite surt att missa bussen bara för att ljusdioderna inte klaffar...

Det här hör kanske inte till ämnet, men det är ganska kul ändå. Min faster har körkort, men har körförbud på sin bil. Min pappa har en bil som får köras, men inget körkort. De kompletterar onekligen varandra. (Sen har jag en faster som har både giltigt körkort och till och med två bilar, men hur kul är det?)

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-03-11 22:34:10

Jag säger ju det... Stockholm är en märklig stad.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela