annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Men vad ska jag göra med armarna då?!

Publicerad 2010-05-20 19:48:37 i Allmänt,

  För att bevisa för mig själv att jag faktiskt inte ALLTID är en torrboll, och inte är rädd för att vidga mina vyer tackade jag ja när en kursare frågade om jag "är med på utgång på fredag?". Varför inte liksom? Erkännas bör dock att jag faktiskt är lite nervös. Jag är ju inte känd som någon helvild festprisse om man säger så, utan gör mig nog bäst hemma, med en kanna te, sällskapsspel och ett relativt litet gäng. Till saken hör också att jag inte varit på "utgång" på ganska precis ett år, och då danstillfällen uppstått har det rört sig om schottis, vals eller polska, möjligtvis en hambo eller mazurka. Men imorgon förväntas jag alltså kunna röra mig till musik utan bestämda rörelsemönster. Kan ni också se framför er hur jag travar fram till hur-man-nu-skriver-DJ-i-bestämd-form, knackar honom/henne på axeln och frågar: "Har du inget i tretakt?". (Schottis är dock 4/4-takt, det är sant)
  Hursomhelst, så är det "La Isla" som är stället för vyvidgningen, och med hjälp av dagen teknik klickade jag mig in deras hemsida på några sekunder för att se vad det är jag gett mig in på egentligen. Så här beskriver de morgondagen:

FRE, 21/05
CANDY HOT PARTY. Who is the most sexy girl this night? Perreo in action!!! La fiesta más candente de Estocolmo... Kvällen börjar med Salsa Drop-In med SSD kl 19:00.

GAPSKRATT! För några veckor sedan fick vi se ett youtubeklipp på just dansstilen Perreo på Text-lektionen
(http://www.youtube.com/watch?v=F8Vms7bLPZc), (till min lärares försvar vill jag säga att det var redovisningar med valfritt ämne, och en grupp hade latinamerikanska musikstilar som ämne, han hade inget med uppvisandet av dessa obsceniteter att göra!), och det är väl så långt ifrån mina "sitta hemma och dricka te"-kvällar man kan komma.
Hahaha, ja, huvaligen. Kanske kan jag komma på Top 3 "Who is the less sexy girl this night?". Och inte vore det så illa inte.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-05-21 11:42:04

äsch, det är bara att dra på sig dansskorna och svänga lite på höfterna :P Jag gick ju aldrig ut när jag bodde i gislaved heller. Snacka om att gisleparken är hämmande! Men när man är på ett helt nytt ställe där ingen känner än så... vad gör det om man skämmer ut sig? Ingen vet ju vem man är!! :D Så go for it!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela