annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

men nej, SVÄÄÄÄRJE säger jag ju!

Publicerad 2010-11-28 14:44:21 i Allmänt,

  Jag erkänner. De senaste gångerna jag följt med folk ut, dvs ut på barer och dylikt, har jag haft så himla kul. Jag, som minsann ägnat de senaste tja, ska vi säga sju åren, med att pränta in i min skalle att nej nej, det där är då ingenting för mig inte. Så okej, jag får kanske ta tillbaka.
  Egentligen hade jag inte tänkt följa med ut igår (eftersom min hjärna som sagt redan är förinställd på att jag inte kommer att ha kul), eller i alla fall bara en liten stund, typ en timme eller så. Klockan fem stapplade jag i säng, trött men glad, full på stämning och trötthet. Det är himla smidigt att bli påverkad utan alkohol - man har kul men tappar inte kontrollen, slipper baksmällan dagen efter, och så är det ju onekligen billigt också (haha!).
  Kännetecknande för gårdagskvällen var nog frågan "var kommer du ifrån då?", eftersom jag inte träffat så många av personerna förut och vi kommer från jordens alla hörn. Minst tre gånger var svaret på "soy de Suecia" något i stil med "jaha, jag har faktiskt varit på Zürichs flygplats", "jaha, så då kan du tyska också?" eller en kommentar om klockor och choklad. Men, nej! Norden, Skandinavien! Sverige! Du vet det där kalla landet i norr där man får skylla sig själv om man glömt att stänga dörren och kommer hem och hittar en isbjörn på soffan, och där pingvinerna vandrar fritt på gatorna. Där alla går runt med hjälmar med kohorn, dricker öl jämt och ständigt, och alla är blonda med blå ögon. (...) Kanske är jag inte helt objektiv, men vad är det som är svårt? Suecia - Suiza (okej då, jag erkänner att det kanske låter ganska lika, men Sweden - Switzerland, nej!).
  Nåja. Jag träffade i alla fall en kille som visste var Sverige ligger (men är tysk, så kanske har han lite försprång på amerikanarna(som, helt utan att döma någon, varit de som varit mest ute och cyklat hittills)), och hade lite koll på Finland också, till exempel att det är där Jultomten bor. Men det verkar han ju ha fått helt om bakfoten tyvärr. Det vet väl alla att Tomten bor på Tomteland på Gesundaberget utanför Mora, hallå eller... :)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-11-28 18:40:18

"man har kul men tappar inte kontrollen, slipper baksmällan dagen efter, och så är det ju onekligen billigt också (haha!)" Precis! Det är så skönt att det finns vissa som fattar det här! De flesta verkar inte göra det, baaaaaaah

Postat av: Maria

Publicerad 2010-11-28 18:40:51

Ehm, om det inte framgick i vad jag skrev så var det jag som gjorde det, Maria ;)

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-11-29 23:09:07

Eller hur! Hur svårt kan det vara?! Sverige-Schweiz, vari ligger problemet...?

Postat av: Lovisa

Publicerad 2010-11-30 15:46:26

Jag tror att problemet ligger i Schweiz.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela