annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

The final countdown

Publicerad 2010-10-01 21:37:22 i Allmänt,

Kära vänner, jag vet inte riktigt vad som hände. Vart tog "oceaner av tid" vägen? Plötsligt är det lite mer bråttom, och det känns onekligen ganska väsentligt att bli klar med packningen.
Jag är rädd att jag ska ha glömt nåt uppenbart! Strumpor kan man ju alltid köpa nya, men det vore snöpligt om man glömt biljetten (dem har jag dock full koll på). "Pass, biljett, försäkring, mobil, plånbok, kamera..." går runt som ett mantra i mitt huvud.

Folk frågar om jag inte är nervös. Ibland ler jag och säger "hehe, mjo, lite", för att det verkar vara vad folk vill höra, men helt ärligt så är jag inte särskilt nervös. De fjärilar som fladdrat värst i magen var de som vaknade till liv varje gång jag tänkte på att jag skulle ringa min hyresvärd, men det är avklarat, och det gick bra. Nu oroar jag mig främst över att någon ska neka min fiol tillträde på planet för att den inte håller angivna handbagagemått. Jag är nog bara dum.
Men den sociala biten, den ordnar sig alltid.

Bueno, la próxima "crónica" será desde España. iMucho gusto!

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-10-01 23:29:22

Mm, det är märkligt att vissa människor förväntar sig att man ska känna/vara på ett visst sätt... som det här med att när man är student MÅSTE man vilja vara ute och festa på livet och ha någon sorts panik över att man snart är vuxen och man ska leva i nuet nu... Varför?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela