annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Vecka 3

Publicerad 2010-10-23 17:03:11 i Allmänt,

Det är nästan så att jag tvingas att titta i kalendern - jo, det är trots allt bara tre veckor sedan jag kom hit, och tre veckor är inte en evighet, fastän min hjärna gör sitt yttersta för att inbilla mig att det är det. Och till vardags är jag nog ganska lättlurad, för jag är alldeles dagvill, och tycker mig ha varit här hur länge som helst.

Efter tre veckor är det här det jag saknar mest:

- Mina vänner. Hur konstigt det än må låta, men ju trevligare jag har, desto mer saknar jag mina vänner hemifrån.
Härom dagen skypade jag med Lisa, och flera gånger sa vi samma sak samtidigt. När jag vid ett sådant tillfälle sa "Haha, jag gör en high five i luften" och Lisa svarade: "JAG MED!!" blev jag lite glansig i ögonen, det ska erkännas.

- Kollgieblock med linjer. Vad är grejen med att använda rutblock till andra ämnen förutom matte? Himla plottrigt blir det.

- Stockholm (dvs, mina vänner en gång till, Frescatihallen, Vasakåren etc.).

- Att få betämma själv vad jag ska äta, och laga maten själv. Visst, en del dagar är det himla smidigt att bli serverad och sedan bara ställa undan tallriken på diskbänken, och det är inget fel på maten i sig. Men ni känner mig. Jag är en(obotlig?) receptsamlare.

- Rökförbudet på restauranger. Om jag ville röka vet jag var det finns cigaretter till salu, tack så mycket. Tror ni folk skulle titta konstigt på mig om jag entrade en bar iförd gasmask?

- Knäckebröd, kanske mer än vad jag egentligen är medveten om. Eller vad betyder det att jag i natt, på fullaste allvar, drömde om ett mindre berg med denna motsats till vetemjölsbaugetten? Vad annat än saknad kan mitt undermedvetna försöka säga mig?

- Filmjölk. Naturell yoghurt doesn't really make it, även om det så klart är det närmaste jag kan komma (och jag var tvungen att erkänna mig skyldig i förrgår, när Leah klagade på nämnda yoghurt. Trots allt var det ju jag som sagt att jag ville ha osockrad yoghurt, utan fruksmak. Sorry..(vad det nu tjänar till, eftersom Leah inte läser det här)!)

- Med risk för att falla under samma kategori som knäckebrödet, men det finska rågbrödet som jag brukar baka, som innehåller rågflingor, filmjölk, surdeg, ättika och grahamsmjöl. Som sagt, baugetteelände, släng dig i väggen!

- Ljudisolering. Jag är inte intresserad av om grannen tittar på TV eller inte. Dessutom har de en klocka som påminner om sin existens fyra gånger i timmen, även nattetid.

Jag kan inte riktigt avgöra om jag verkar bitter eller inte. Det är inte meningen, men det kanske är samma som med knäckebrödet, något undermedvetet.
För övrigt har jag börjat stava som en kråka (på svenska alltså). En massa dubbel-M på ställen där jag egentligen VET att det bara ska vara ett M till exempel. Pinsamt.
Och om ni undrar varför jag plötsligt vräker ur mig en massa blogginlägg, så är det för att jag har läxor som jag borde ta itu med..!

Kommentarer

Postat av: Mamma/Barbro

Publicerad 2010-10-24 19:31:09

Antingen är du normal - är så är du bara min dotter! Det tar ju en stund innan man börjar sakna det man ska sakna. Man överlever! Och wow vilka möjligheter man har att kommunicera idag! (Annat var det när jag var ung...)

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela